150 150 ima pak logo

شرکت پخش ایما پاک سپهر، با نام اختصاری پخش ایما می باشد که یکی از معتبرترین شرکتهای پخش مواد غذایی، بهداشتی و لوازم آرایشی در کشور است. این شرکت در استان‌های تهران، البرز (کرج)، اصفهان و شیراز فعالیت دارد.

اطلاعات تماس
افزایش فروش شرکت پخش

افزایش فروش در شرکت پخش

یک شرکت پخش برای این که بتواند جذب مشتری کرده و افزایش فروش داشته باشد باید بتواند محصولات خود را بر اساس نیاز مشتریان تهیه و وارد بازار کند. یکی از عوامل افزایش فروش شرکت پخش، استخدام تیم فروش شامل مدیر فروش، سرپرست فروش و بازاریابان حرفه ای و دارای تجربه است.

بازاریابی یعنی معرفی خدمات و کالاهای شرکت پخش به مشتریان و ایجاد راهکارهایی برای تکرار خرید آنان است. نتیجه بازاریابی شرکت پخش، افزایش فروش مستمر خواهد بود. برای رسیدن به این اهداف باید به روشهای خلاقانه فروش محصولات، ارزیابی نیازهای مشتری، تلاش در راستای رفع این نیازها و ارتباط دوستانه با وی بپردازیم.

بعد از مرحله بازاریابی به مرحله بعدی یعنی نحوه فروش و در پی آن به افزایش فروش در شرکت پخش می‌رسیم. برای افزایش فروش، روشهای بسیار زیادی وجود دارد که شما باید با یک استراتژی و سیاست گذاری دقیق و مستمر و سودآور آن را انجام دهید.

ویژگی های یک فروش موفق چیست؟

میزان فروش شرکت توزیع کالا، معیار تمام موفقیت‌های تیم فروش است. این موفقیت حاصل معرفی، تبلیغ و ارائه محصول با استفاده از مهارتهای ارتباط موثر می‌باشد. هرچقدر میزان فروش بیشتر باشد، شرکت پخش می‌تواند با قدرت به  فعالیت خود ادامه دهد. این آغاز کار است و پیگیری این روشهاست که شما را شاهد موفقیت های روزافزون خواهد کرد.

عوامل موثر بر افزایش فروش شرکت پخش کالا
عوامل موثر بر افزایش فروش شرکت پخش کالا که در شرکت پخش ایما پاک سپهر به کار گرفته می‌شود

عوامل موثر در افزایش فروش

 

الف: فروش در زمان مشخص شده توسط شرکت توزیع کالا

 

یک فروش موفق زمانی ارزش پیدا می‌کند که مطمئن شوید در مدت زمانی که برای آن تعریف کرده اید محقق شود. یعنی منطبق بر شاخص های کلیدی عملکرد یا KPI های مدیریت فروش باشد. به طور مثال اگر شما تعیین کرده باشید که طی یک ماه  1000 عدد از یک کالا را بفروشید، اگر در پایان 30 روز این تعداد رو فروخته باشید موفق بوده اید. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که مدیران فروش، معیارهای افزایش فروش شرکت را تعیین کرده اند که در صورت تحقق آن در زمان می‌توانند عوامل دیگری را فعال نمایند.

روشهای زمان بندی فروش کالا

روش کوتاه مدت

 در روش کوتاه مدت معمولا افزایش میزان فروش و توزیع کالا را بصورت ماهانه یا فصلی در نظر می‌گیرند. در این حالت، فروش هر ماه یا فصل با ماه قبل یا فصل قبل سنجیده می‌شود. بدین صورت که اگر میزان فروش در ماه قبل یا فصل گذشته، بیشتر شده باشد، باید به برنامه ریزی افزایش فروش شرکت پخش ادامه دهید. در غیر اینصورت باید سیاست های فروش و توزیع کالا را تغییر دهید.

روش بلند مدت

در این روش فروش، درآمد حاصل از بالا رفتن فروش شرکت پخش به صورت سالیانه سنجیده می‌شود. بطوریکه شما تمام درآمد حاصل از فروش خود را بررسی کرده و می‌سنجید و با عددی که از قبل برای یک سال اخیر پیش بینی کرده اید مقایسه می‌کنید. درصورت موفقیت این هدف را دنبال می‌کنید و در غیر اینصورت باید به تغییر تکنیک و سیاست های شرکت بپردازید تا در سالهای آینده جدا از درآمد پیش بینی شده، ضرر امسال شرکت پخش خود را جبران کنید.

ب: افزایش فروش که منجر به رضایت مشتریان شرکت پخش شود

همانطور که می‌دانید مهمترین و اساسی ترین روشهای یک فروش موفق ایجاد اعتماد و رضایت و در نتیجه وفاداری مشتریان یک شرکت توزیع کالاست. برای  تحقق این اهداف باید مهارت هایی چون تکنیک های رفتار شناسی و ارتباط موثر با مشتری و…  را در تیم فروش شرکت پخش تقویت نمایید.. این امر با طراحی دوره های آموزش بازاریابی برای تیم فروش محقق می‌شود.

تکنیک‌های افزایش فروش مستقیم یک شرکت توزیع کالا

افزایش فروش در یک شرکت پخش، هدف اصلی است که بعد از مرحله جذب مشتری به آن خواهید رسید. برای جذب و اعتمادسازی مشتری باید استراتژی و برنامه ریزی اصولی داشته باشید. همچنین برای یک فروش سودآور و مداوم، نیاز به سیاست گذاری دقیق در راستای افزایش فروش مستمر کالاها لازم ست.

مسلما استفاده اشتباه و یا نداشتن سیاست و تکنیک کاری سبب زمین خوردن کسب و کار شما می‌شود. پس باید استفاده درست از این تکنیک‌ها را بلد و در استفاده از آن فعال باشید. اگر یک بازاریاب بتواند حتی غیر قابل توجه‌ترین کالاها را نیز بفروشد، ما او را فروشنده‌ای عالی می‌دانیم. اما هدف استفاده از تکنیک های افزایش فروش  در شرکت پخش، این نیست که مردم چیزی را که نیاز ندارند، خریداری کنند. یلکه هدف این است که احساس کنند تصمیم درستی گرفته‌اند. در ادامه چند نمونه از تکنیک های افزایش فروش مستقیم در یک شرکت پخش  را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تکنیک FAB برای افزایش فروش شرکت پخش کالا
تکنیک FAB برای افزایش فروش شرکت پخش کالا

استفاده از روش FAB

اصطلاح FAB مخفف سه عبارت انگلیسی Features (خصوصیات)، Advantages (برتری‌ها) و Benefits (فواید) است. تکنیک FAB بهترین گزینه برای افزایش فروش محصولات شرکت توزیع کالا محسوب می‌شود. یک راهکار ایده آل برای صاحبان کسب و کار به شمار می رود که شامل سه مرحله پشت سر هم است که به گفتگوهایی که در حین فروش انجام می‌دهید شکل و ساختاری واقعی می‌دهد.

مرحله اول: نام بردن از خصوصیات و مولفه  های منحصر به فرد محصول شما

مرحله دوم: مزیت محصولات و ویژگیهایی که شرکت شما را از دیگر شرکت های پخش متمایز می‌کند.

مرحله سوم: تشریح اینکه این ویژگیها چه دستاوردی برای مشتریان خود دارد.

تکنیک “من در کنار شما هستم”

با استفاده از دومین تکنیک از تکنیک های فروش مستقیم، که می‌تواند روی افزایش فروش شرکت توزیع کالا اثر بگذارد، شما وانمود می‌کنید که در کنار مشتری و در طرف مقابل شرکتتان هستید. شما با وانمود کردن اینکه در کنار مشتری هستید و نیازهای او را درک می‌کنید، به او اطمینان می‌دهید که در نهایت اوست که برنده است.

 

ارزشگذاری به مشتری
ارزشگذاری به مشتری

دادن حس ارزشمند بودن به مشتری

این نوع از تکنیک فروش مستقیم روشی ست که با تمجید و تعریف کردن از افراد و همچنین دادن هدایا  و استفاده از کلمات خوب، علاقه آنان را افزایش می‌دهد و در نتیجه منجر به افزایش فروش شرکت می‌شود. این رفتار به طرز شگفت آوری پایدار باقی می‌ماند.

دلیل موجه

تجربه های ما در شرکت پخش مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی ایما پاک سپهر، نشان می‌دهد که در صورت ارائه دلیلی برای درخواست، احتمال پذیرش آن به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. و می‌تواند به شما کمک کند که تکنیک‌های دیگر افزایش فروش مستقیم شرکت پخش خود را پیگیری و ادامه دهید.

به عنوان مثال، تصور کنید در حال دستیابی به مخاطبی هستید که قصد فروش عمده مواد غذایی خود به او را دارید و احتمالاً هرگز درباره شما چیزی نشنیده است. اولین گام شما این خواهد بود که فرصت معرفی محصول خود را بدست آورید. با استفاده از دلیلی موجه این فرصت را بخواهید. “من می‌خواهم محصولات شرکت  را با جزئیات به شما معرفی کنم چون ما تا فردا یک فروش ویژه و تحفیف مثلا 50درصدی در فروش مواد غذایی با برند فلان داریم که می‌توانید از آن استفاده کنید.”

استفاده درست و هدفمند از اطلاعات مشتری

اطلاعات را جمع آوری کنید، به آنها پاسخ مطمئن و منطقی بدید و سپس به مشتری منتقل کنید و در نهایت معامله را بطوریکه مشتری حس کند برنده شده است ببندید. 

ترفندهای تکمیلی

ترفندهای دیگری نیز برای افزایش فروش شرکت پخش وجود دارد که به دلیل پیشگیری از طولانی شدن مطلب، تیتر‌وار به آنها می‌پردازیم.

آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

لیست ایمیل بسازید و به طور منظم از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

با مشتریان خود از طریق شبکه‌های اجتماعی در ارتباط باشید.

نرخ تبدیل‌ها را بهبود دهید با آزمایش، آزمایش و آزمایش

برای بهبود استراتژی داده‌ها را تحلیل کنید.

مشتریان خود را بشناسید. 

افزایش وفاداری مشتری با بهبود پشتیبانی و سرویس‌دهی

حمل و نقل و ارسال مناسب کالا؛ مزیت رقابتی عالی

تبلیغات هدفمند بر روی سایت قرار دهید.

از تاکتیک‌های خلاقانه بازاریابی استفاده کنید.

 

کلام آخر:

موفقیت ما در شرکت پخش ایما پاک سپهر استفاده از جدیدترین متدهای مدیریت فروش است. هرچقدر بهتر با تکنیک های افزایش فروش آشنا باشید، نشان دهنده میزان موفقیت شما در امر بازاریابی و جذب مشتری است. در نهایت تمامی موارد فوق به کسب و کار شما کمک می‌کند تا با قدرت به راه خود ادامه دهید.

نویسنده

شرکت پخش ایما

نظرات (3)

  1. رضا احمدزاده
    13 بهمن 1400 پاسخ

    شرکت پخش شما مواد غذایی ام پخش میکنه؟

    • شرکت پخش ایما
      13 بهمن 1400 پاسخ

      سلام رضا جان بله در حقیقت اصلی ترین بخش شرکت پخش ایما، پخش عمده مواد غذایی هست. می توانید لیست محصولات ما را در صفحه گالری محصولات مشاهده نمایید.

  2. آرزو
    14 بهمن 1400 پاسخ

    رقبای شما در صنف شرکت پخش مواد غذایی چه کسانی هستند ؟
    کدام شرکت ها و از چه نظر بهترین شرکت پخش در کرج یا تهران هستند؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما