150 150 ima pak logo

شرکت پخش ایما پاک سپهر، با نام اختصاری پخش ایما می باشد که یکی از معتبرترین شرکتهای پخش مواد غذایی، بهداشتی و لوازم آرایشی در کشور است. این شرکت در استان‌های تهران، البرز (کرج)، اصفهان و شیراز فعالیت دارد.

اطلاعات تماس
مهارت های ارتباط موثر بازاریاب شرکت پخش

مهارت های بازاریاب شرکت پخش (ارتباط موثر – بخش اول)

بازاریاب شرکت پخش کالا، بعنوان موثر ترین نفر در سازمان فروش یک شرکت پخش، باید بداند که چگونه و با چه افرادی ارتباط موثر برقرار نماید. فروش خوب حاصل یک ارتباط موثر است. امروزه تمامی شرکتهای توزیع کالای مدرن اعم از توزیع مواد غذایی یا پخش لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی شرکتهای تولید کننده که کالاهای خود را بصورت پخش مویرگی به فروش می رسانند، دوره های آموزش ارتباط موثر را در سازمان خود راه اندازی نموده اند.

شرکت پخش ایما، در این مقاله قصد دارد علاوه بر پاسخ به سوال ارتباط موثر در فروش چیست؟ به مدیران شرکتهای توزیع کالا و سازمان تحت پوشش آنها، مهارت ارتباط موثر، تکنیک های ارتباط موثر در فروش، نتایج ارتباط موثر در فروش را آموزش دهد.

مقاله آموزشی مهارت بازاریاب شرکت پخش مناسب چه کسانی است؟

 

مدیران شرکت های پخش

مدیران فروش شرکت های تولید، پخش و توزیع کالا

تمامی کارشناسان فروش و بازاریابی

 

ارتباط موثر چیست؟
نقش ارتباط موثر در فروش

ارتباط موثر در فروش چیست؟

بدیهی است عامل اصلی فروش کالا، ایجاد ارتباط موثر با مشتری است. در حقیقت ارتباط موثر در فروش اولین و استوارترین حلقه در سلسله فروش می باشد. یک بازاریاب شرکت پخش یا یک فروشنده پخش مویرگی، در مواجهه با خریدار که می تواند خرده فروش، عمده فروش یا مدیر یک فروشگاه زنجیره ای باشد، در ابتدا بدون ایجاد یک ارتباط موثر، نمی تواند محصول یا خدمت خود را به وی عرضه نماید.

پس در ابتدا لازم است به این سوال پاسخ دهیم که اصولا ارتباط موثر چیست. هنگامی که شما می خواهید منظوری را به دیگری منتقل کنید تنها راه آن برقراری ارتباط است. شکل ارتباط می تواند کلامی، نوشتاری، تلفنی، یا سایر روشها باشد. بسته به اینکه شما چقدر شور و اشتیاق برای قبولاندن مطلب خود دارید، میزان ارتباط موثر متفاوت خواهد بود.

نمونه عینی که حتما برایتان پیش آمده است آنست که با فروشنده بداخلاقی مواجه شدید و در نهایت به دلیل خلق بد وی از خرید منصرف شده اید. ارتباط بد یا غیر موثر به همین سادگی فروش را کنسل می کند.

برعکس این قضیه نیز صادق است. ارتباط موثر باعث ایجاد حس اعتماد در خریدار می شود و طبیعی است که حس خوب باعث اطمینان و سپس خرید خواهد شد.

 

ویژگیهای ارتباط موثر کدامند؟
ویژگیهیا ارتباط موثر در فروش

ویژگیهای ارتباط موثر در فروش کدام است؟

به صورت کلی، ارتباط موثر دارای مولفه های زیر می باشد:

اطلاعات را به طور کامل و دقیق انتقال دهد.

توجه مخاطب را جلب نماید.

خریدار را به سمت هدف شما سوق دهد.

شما را به هدفتان که همان فروش است برساند.

فراموش نکنیم، ارتباط موثر پس از طی مراحل قبلی نظیر شناسایی دقیق مشتری، و معرفی صحیح محصول موثر خواهد بود. اگر مراحل قبل توسط مدیر فروش یا سرپرست فروش شرکت پخش، به درستی انجام نشده باشد، بازاریاب شرکت پخش به سختی خواهد توانست محصول را به مشتری بفروشد.

تصور کنید مشتریان بدون پیش زمینه ذهنی با کسب و کارتان با شما برخورد کنند. با اینکه محصول شما را از طریق روشهای تبلیغاتی شناخته باشند بسیار متفاوت خواهد بود. قطعا در حالت دوم، اطلاعاتی را که به آنها می دهید، ارتباط موثر در فروش نامیده می شود. شما می توانید با تکنیک های ارتباط موثر، شیب بازگشت و خرید مجدد را در مشتریان بالا خواهید برد که باعث کاهش هزینه های شرکت پخش و افزایش فروش خواهد شد.

بازاریاب شرکت پخش چطور باید این مهارتها را بیاموزد؟

تا اینجا دانستیم که مهارت ارتباط موثر می تواند یکی از معیارهای استخدام بازاریاب شرکت توزیع و پخش کالا باشد. اما مدیر فروش یک شرکت پخش معتبر می داند، مهارت ارتباط فروش نیاز به آموزش مستمر دارد. بازاریاب باید بداند که چگونه می تواند با روش های برقراری ارتباط، بر مشتری نفوذ کند. تمام این اقدامات، با هدف افزایش فروش می باشد. قطعا تنها عامل اصلی تحریک مشتری به خرید، ارتباط موثر نیست ولی این مهارت، حس اولیه خرید را در مشتریان برانگیخته می کند.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت پخش، باید قبل از آغاز کار بازاریاب پخش، به آموزش مهارت ارتباط موثر به وی بپردازند.

مهارت های برقراری ارتباط موثر برای مدیریت و سرپرست فروش شرکت پخش

ارتباط موثر در مدیران فروش باید به گونه ای باشد که آرامش پرسنل، مخصوصا بازاریابان پخش را به خوبی حفظ نماید و به آنان انگیزه کافی برای ادامه فعالیت را بدهد. پس ارتباط موثر در فروش صرفا در ارتباط با مشتریان خلاصه نمی شود. مدیران و سرپرست فروش یک شرکت پخش کالا با ایجاد یک محیط کار پر انگیزه و افزایش مهارت همکاری بین پرسنل می تواند فروش بالاتری را نصیب شرکت توزیع کالا نماید.

تکنیک های ارتباط موثر
تکنیک های ارتباط موثر در فروش

تکنیک های ارتباط موثر در فروش

 

سه تکنیک اصلی ارتباط موثر که هر بازاریاب شرکت پخش باید بداند عبارتند از:

تصمیم نهایی را مشتری می گیرد نه بازاریاب شرکت پخش!

برقراری ارتباط موثر را با تحمیل خواسته تان به مشتری اشتباه نگیرید. باید با درک نیازهای وی، فرصت تصمیم گیری به او بدهید.

اگر مشتری احساس نماید بازاریاب شرکت پخش، به دنبال تحمیل ایده خود به اوست عکس‌العمل خوبی نشان نمی دهد و حتی اگر فروش اتفاق بیافتد، به مشتری تکرار شونده شما تبدیل نمی شود.

باید بپذیریم، سلایق و سوابق خرید نقش اساسی در انتخاب مشتری دارد. مدیران فروش باید بر اساس استراتژی بلندمدت شرکت پخش کالا، بازاریابان را آموزش دهند تا از روش شناسایی نیاز مشتری و معرفی بهترین گزینه به او به دنبال ایجاد ارتباط موثر باشند.

انتظارات خریدار از محصول را پیش بینی کنید

اگر شما بازاریاب یک شرکت پخش مواد غذایی هستید، لازم است بدانید که مشتری از محصول شما چه توقعاتی دارد. توقعات خریدار از محصول نشان دهنده ویژگی های مورد انتظار اوست. ارائه محصول بدون شناخت نیاز و توقعات مشتری، به فروش شکست خورده می انجامد.

یک بازاریاب شرکت پخش باید بتواند گوش دهد!

بهترین راه شناسایی نیاز مشتری، شنیدن از زبان خود اوست. گوش دادن به صحبت مشتری علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تا محصول مناسب را به فروش برسانید، باعث ایجاد حسی خوب در مشتری می گردد که حاکی از اهمیت دادن شما به وی می باشد.

تکنیک مهم در ارتباط موثر که لازم است بعنوان یک بازاریاب شرکت پخش بدانید آنست که به صحبت های مشتری گوش دهید، صحبتش را قطع نکنید و مدام به دنبال فروش محصول خود نباشید. این از مهمترین نکات ارتباط موثر در فروش می باشد.

ادامه این مطلب را در بخش دوم همین وب سایت بخوانید.

نویسنده

شرکت پخش ایما

نظرات (2)

  1. شریفی
    9 بهمن 1400 پاسخ

    مقاله خوبی بود مرسی
    لطفا در خصوص راه اندازی شرکت پخش یا عمده فروشی لوازم آرایشی هم مطلب بگذارید

    • شرکت پخش ایما
      9 بهمن 1400 پاسخ

      ممنون از شما. پخش ایما وظیفه خود میداند محتوای مورد نیاز شما را آماده و منتشر نماید. به زودی مقاله ای مفصل در خصوص راه اندازی شرکت پخش یا عمده فروشی لوازم آرایشی منتشر خواهیم کرد

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما