150 150 ima pak logo

شرکت پخش ایما پاک سپهر، با نام اختصاری پخش ایما می باشد که یکی از معتبرترین شرکتهای پخش مواد غذایی، بهداشتی و لوازم آرایشی در کشور است. این شرکت در استان‌های تهران، البرز (کرج)، اصفهان و شیراز فعالیت دارد.

اطلاعات تماس
مدیر فروش شرکت پخش

مدیر فروش شرکت پخش باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟

یک مدیر فروش حرفه ای در شغل خود، وظیفه رهبری تیمی از فروشندگان و کمک به آنها برای رسیدن به اهداف شرکت یعنی فروش هرچه بهتر را  برعهده دارد. در واقع مدیر فروش یک شرکت پخش حلقه واسطه ایست که با مهارت هایی که دارد باید  بتواند مدیران و صاحبان  یک  شرکت  را به فروشندگانی که مستقیما با مشتری نهایی در ارتباط هستند متصل نماید. او باید همواره با همه جوانب فروش در ارتباط باشد.

در ادامه خواهیم گفت که وظایف یک مدیر فروش شرکت توزیع و پخش چیست. چه مهارتهایی او را به یک مدیر فروش حرفه ای تبدیل می کند.

وظایف مدیر فروش شرکت پخش
وظایف و مهارتهای مدیر فروش شرکت پخش

  وظایف مدیر فروش

وظایف مدیر فروش یک شرکت پخش را می‌توان در چند بخش بصورت خلاصه تشریح کرد.

  •  استخدام نیروهای مستعد در تیم فروش و آموزش مستمر ترفندهای بازاریابی
  • تعیین اهداف فروش شرکت پخش، مطابق با بودجه مصوب مدیران شرکت.
  • دریافت گزارشات فروش از سرپرست فروش شرکت توزیع و تحلیل و تفسیر آنها.
  • کنترل فرایند ارزیابی عملکرد تیم فروش مویرگی، پیمانکاران توزیع، سرپرستان فروش.
  • تحقیقات بازار به‌ صورت مستمر و آگاهی از وضعیت فروش و وضعیت رقبا.
  • طراحی و نظارت بر کمپین‌های فروش و بررسی عملکرد و نتیجه طرح‌های ارتقاء فروش.
  • تهیه گزارش ادواری عملکرد سرپرستان و فروشندگان جهت ارسال به مدیریت شرکت.
  • مشخص کردن محصولات استراتژیک و تدوین برنامه‌هایی برای سبقت گرفتن از رقبا در این محصولات.
  • کنترل مستمر ضایعات فروش شامل ضایعات کیفی و ضایعات برگشت از فروش با بررسی دلایل و ارائه راهکار‌های کاهش آن.

مهارت‌های شغل مدیر فروش پخش و توزیع کالا

 

هدف اصلی مدیر فروش، افزایش میزان فروش شرکت است. اما مهارتهایی که یک مدیر فروش حرفه‌ای باید داشته باشد شامل تقویت تیم فروش، پیش‌بینی اهداف فروش آینده شرکت و کمک به تیم بازاریابی و فروش شرکت پخش در جهت اهداف شرکت است.

این شغل نیاز به مهارت‌های ارتباطی قوی و توان مدیریت و رهبری حرفه ای دارد.

این مهارتها شامل موارد ذیل می‌باشد

ارتباطات قوی: یک مدیر فروش باتجربه باید بتواند هم با اعضای تیم خود و هم مشتریان ارتباط بگیرد و دارای مهارت های مشتری مداری باشد.

ارائه خدمات ارزشمند به مشتریان: داشتن مهارت در خدمات به مشتری به یک مدیر بازاریابی و فروش حرفه ای کمک می‌کند تا نگرانی های مشتریان را بهتر درک کرده و اعتمادسازی کند. ایجاد اعتماد بین مشتریان و شرکت پخش، در نهایت منجر به تکمیل فرایند فروش می‌شود.

مهارت رهبری مدیر فروش شرکت پخش
مدیر فروش شرکت پخش و نقش رهبری

 

رهبری و مدیریت: یکی از مهمترین مهارتهای یک مدیر فروش داشتن روحیه مدیریت، توسعه و رهبری تیم فروش است که به تیم خود انگیزه و انرژی دهد. در واقع، فرایند فروش مانند یک جبهه جنگ است که فرماندهی لایق می‌طلبد. این فرمانده در شرایط دشوار می‌تواند بعنوان یک رهبر، مشکلات تیم را شناسایی و قبل از وقوع مشکلات بیشتر آنها را حل و فصل نماید.

توانایی تحلیل خرید و فروش: یک مدیر فروش باید تحلیل گر باشد تا بتواند برای پیش بینی روند خرید و در نتیجه افزایش فروش به شرکت پخش کمک کند. این مهارت جایی نمود پیدا می‌کند که تراز خرید و فروش کالا در شرکت توزیع بر هم می‌خورد. این مشکل یکی از اساسی‌ترین پیامدهای عدم توانایی تحلیل خرید و فروش در مدیر فروش شرکت پخش می‌باشد

.

توانایی حل مسئله: یک مدیر فروش، همواره باید باید از مهارت‌های کافی برای حل مشکلات مدیران شرکت، سرپرستان فروش، بازاریابان و مشتریان  برخوردار باشد. یافتن راه‌ حلی مناسب ‌ برای مسائلی که می‌تواند بر اهداف فروش تاثیر بگذارند برخوردار باشد.

تا اینجا از ویژگی یک مدیر فروش شرکت پخش و مهارتها و وظایف آن گفتیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به از مسئولیت‌ها و حقوق یک مدیر فروش حرفه ای بپردازیم.

حقوق مدیر فروش شرکت پخش

طبیعی است که حقوق یک مدیر فروش حرفه ای باید بیشتر از دیگر بازاریابان باشد، البته داشتن مهارت و تخصص ارتباط مستقیمی با درآمد یک مدیر فروش شرکت توزیع دارد.

مسئولیت یک مدیر فروش
مسئولیت یک مدیر فروش شرکت پخش چیست؟

مسئولیت یک مدیر فروش در شرکت توزیع

این نکته حائز اهمیت است که  مدیر فروش کالا مسئولیتی دو طرفه دارد.  هم با نیروهای فروش در ارتباط است و هم با مشتریان، و برای برنامه ریزی و سازماندهی بهتر باید به او کمک کند و با او همراه باشد.

یک مدیر با تجربه در شرکت پخش، باید 50 درصد از زمان کاری خود را در بازار باشد. چون بهتر می‌تواند بر نیروهای خود مسلط باشد و به آنان آموزش دهد و آنها را کنترل کند. از سویی با تحلیل رقبا مسیرهایی جدید را برای شرکت پخش ایجاد می‌کند.

با این همه، مدیر فروش نقش یک معلم کنترل کننده را دارد. او در کنار اینکه دائما با نیروهای فروش یا بازاریابان مجموعه خود در ارتباط است، با  عمده فروشان و مشتری نیز باید ارتباط برقرار کند و مشتریان را حفظ کند و نیازهای آنان را به شرکت های پخش منتقل کند.

تاثیر مسئولیت‌پذیری بر فروش

مدیران فروش حرفه ای، باید به شدت مسئولیت پذیر باشند. باید بتوانند در نیروها انگیزه سازی کنند و با اطلاعات کاربردی و عملی و آموزش مفیدی که به توزیع کنندگان کالا می‌دهند. آنها را با انرژی مضاعف راهی بازار کنند تا در مسیرشان موفقیت بیشتری داشته باشند. و مهمتر از آن باید فعالیت های رقبا را در نظر گرفته و یک گزارش دوره ای  به شرکت ارائه دهند.

 

نتیجه گیری

نتیجه می‌گیریم که حجم کاری و مسئولیت یک مدیر فروش شرکت های پخش  فوق‌العاده حساس و بالاست. بنابراین بهتر است که مدیران شرکت های پخش و توزیع کالا برای گزینش مدیران فروش خود دو نوع مصاحبه استخدام داشته باشند. بدین صورت که شخص مصاحبه شونده هم بتواند بعنوان یک بازاریاب فروش و سرپرست فروش مهارت کافی را داشته باشد و هم خصوصیات مدیریتی را داشته باشد. و وظایف کلی یک مدیر فروش شرکت پخش کالا را به صورت خلاصه می‌توان در چند مورد خلاصه کرد:

  1. همسو کردن اهداف فروش با استراتژی کلی شرکت توزیع
  2. تعیین اهداف فروش بصورت هدفمند
  3. تعیین اهداف فروش بلند مدت و در عین حال منطقی
  4. در اولویت قرار دادن پروسه آموزش تیم فروش و افزایش اطلاعات خود در زمینه فروش
  5. استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و سایر شرکتهای پخش کالا
  6. نظارت مستمر بر روند پیشرفت و ارائه بازخورد‌های مربوطه

در انتهای مقاله از شما مدیران فروش شرکتهای توزیع کالا درخواست می‌کنیم، تجربیات خود را با ایما پخش در میان بگذارید.

نویسنده

شرکت پخش ایما

نظرات (2)

  1. رضا احمدزاده
    13 بهمن 1400 پاسخ

    سلام،شرکت ایما پاک سپهر در کجا انبار دارد من از شهر اصفهان هستم و میخوام به جهت پخش مواد غذایی برند خود اقدام کنم.

    • شرکت پخش ایما
      13 بهمن 1400 پاسخ

      در حال حاضر ما در استان های تهران، البرز و اصفهان پخش مواد غذایی داریم. لطفا برای کسب اطلاعات انبارها با کارشناسان ما تماس بگیرید.
      https://imapaksepehr.com/contacts/

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما