150 150 ima pak logo

شرکت پخش ایما پاک سپهر، با نام اختصاری پخش ایما می باشد که یکی از معتبرترین شرکتهای پخش مواد غذایی، بهداشتی و لوازم آرایشی در کشور است. این شرکت در استان‌های تهران، البرز (کرج)، اصفهان و شیراز فعالیت دارد.

اطلاعات تماس
فروشی مواد غذایی

عمده فروشان و توزیع کنندگان مواد غذایی

دسترسی به تولیدکنندگان غذا به سوی محدودیت می‌رود، به دلیل اینکه آنان اکثر زمان و منابع خود را به جای هدایت تدارکات برای رساندن کالاهای خود به دست خورده فروشان، صرف تولید مواد غذایی می‌کنند. عمده فروشان و توزیع کنندگان مواد غذایی به عنوان دلال عمل می کنند، (آنان) کالاهای غذایی را در قفسه های خورده فروشان می‌گذارند تا (این کالاها) نهایتا بتوانند به دست مشتریان برسند.

شناخت عمده فروشان مواد غذایی

عمده فروشی مواد غذایی، وجود هر تجارتی است که مواد غذایی را به کسب و کار های دیگر بفروشد. یک تولیدکننده اگر محصولش را به فروشگاه های خرده فروشی بفروشد، می‌تواند یک عمده فروش باشد. طبق گفته متخصصان، عمده فروشی مواد غذایی می‌تواند فروشگاه‌های مواد غذایی در مقیاس صنعتی نیز باشد، که (مواد غذایی را) به طور عمده، به ویژه برای رستوران‌ها و خواربارفروشی‌ها تهیه کرده و به قیمت عمده فروشی (به آنان) می‌روشد.

برخلاف توزیع کنندگان عمده فروش مواد غذایی که معمولا حداقلی از ارسال را دارند، عمده فروشان مواد غذایی فرصت‌های خرید مقادیر محدود مواد غذایی و کالاها را برای تجارت‌های خدمات غذایی فراهم می‌کنند، با این وجود این کالاها نسبت به مغازه‌های سنتی مواد غذایی، در بسته بندی های بزرگتر قرار می‌گیرند. همانند توزیع کنندگان عمده فروش، آنان (عمده فروشان مواد غذایی) قیمت ها را بر اساس حجم خرید و معمولا (قیمت) محصولات غذایی موجود را بر اساس بسته های فله ای و جعبه‌های کامل تعیین می‌کنند.

شناخت و درک توزیع کنندگان مواد غذایی

توزیع کنندگان مواد غذایی (کالاها را ) مستقیما به تجارت‌های خرده فروشی مواد غذایی علاوه بر عمده فروشان مواد غذایی که این کالاها را به خرده فروشان می‌فروشند، ارسال می‌کنند. آنان تمایل دارند که به مشتریان خود دامنه گسترده‌ای از محصولات را ارائه دهند، با این حال بسیاری از توزیع کنندگان نیز در نوع خاصی از فرآورده غذایی مانند گوشت، پنیر یا فرآورده کشاورزی، تخصص دارند.

توزیع کنندگان به مشتریان خود تسهیلات و مزیت توزیع و تحویل را ارائه می‌دهند، با این وجود مشتریان  معمولا مستلزم حداقلی از سفارش ها هستند تا واجد شرایط توزیع باشند.

 

لینک های مرتبط با شرکت پخش مواد غذایی

چالش های عمده فروش و توزیع کننده

عمده فروشان و توزیع کنندگان مواد غذایی با چالش مدیریت کالای فاسدشدنی و رساندن آن به دست مشتریان، درحالی که هنوز به طور قابل قبولی تازه هستند، روبرو می شوند. آنان به زیربنای گران قیمتی، شامل سردکننده ها و فریزرهای جادار برای جلوگیری از فاسدشدن مواد غذایی نیاز دارند. محبوبیت غذاهایی که به طور محلی تولید می شوند، باعث شده که برخی از خرده فروشان از عمده فروشان و توزیع کنندگان در مقیاس بالا اجتناب کنند؛ این موضوع باعث شده که تمرکز به محصولاتی متمایل شود که به طور عمده توسط تولیدکننده در مقیاس زیاد تولید شوند.

تفاوت های بین عمده فروشان، توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد غذایی

تفاوت های بین عمده فروشان، توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد غذایی در چیست؟

عمده فروش، توزیع کننده و خرده فروش، سه مورد  از رایج ترین گام ها در زنجیره عرضه هستند که محصول را به مشتری می رسانند. به طور معمول، چند مرحله طول می کشد تا کالای غذایی برای نگهداری، در معرض دید گذاشتن و فروش آماده شود. حتی میوه ها و سبزیجات به کارخانه های بسته بندی (توزیع کننده) فرستاده می شوند و سپس به باربران می رسند تا آنان را به فروشگاه مواد غذایی (خرده فروش) برسانند. در برخی از موارد، ممکن است که کالا مستقیما توسط عمده فروش (کشاورز) به فروش برسد، اما در موارد دیگر، عمده فروش دیگری کالا را از عمل آورنده (تولیدکننده) خریداری کرده و تلاش می کند آنان را از طریق توزیع کننده به ویترین مغازه های خرده فروشی برساند.

توزیع کنندگان مواد غذایی به عمده فروشان می فروشند

هنگامی که فرآورده غذایی جدیدی آماده ورود به بازار باشد، سازنده باید در ابتدا با یک تولیدکننده همکاری کند. توزیع کننده باید ماده غذایی را  که به میزان زیاد تولید شده برای فروش آماده کند. در بسیاری از موارد، سازنده می خواهد که ماده غذایی را به عمده فروش مشهوری بفروشد که بتواند تعداد زیادی از کالاها را بخرد، با این وجود در برخی از موارد، توزیع کننده مستقیما به خرده فروش دسترسی دارد.

عمده فروشان مواد غذایی به خرده فروشان می فروشند

عمده فروشان مواد غذایی باید سازندگان، عمل آورندگان یا توزیع کنندگانی با محصول نهایی پیدا کنند که بتوانند احتیاجات خرده فروش آنان را برآورده کنند. عمده فروشان مواد غذایی خرده فروش را متقاعد می کند که محصولات غذایی را در قفسه ها  یا در منو برای مشتریان قرار دهد. در بسیاری از موارد، عمده فروش تعداد زیادی از کالاها برای توزیع کننده دباقیمتی (عمده فروشی) پایین تر می خرد تا (آنان) به قیمت محصول اضافه کرده و به خرده فروشان مرتبط با خود بفروشند. توزیع کنندگان انگیزه دارند که (کالاها را ) در تعداد بالا و با قیمت پایین تر بفروشند، زیرا آنان دیگر نیازی ندارند برای پیدا کردن خریداران خرده فروش متعدد تلاش کنند.

توزیع کنندگان مواد غذایی به مصرف کنندگان می فروشند

خرده فروشان مواد غذایی می تواند شامل فروشگاه های مواد غذایی، دکه های فروش اغذیه، رستوران ها، سازمان ها و گروه های دیگری باشند که مواد غذایی را به قیمت عمده فروشی می خرند تا به مصرف کننده بفروشند. تفاوت بزرگی در مدل تجارت و اهداف بازاریابی خرده فروش نسبت به عمده فروش وجود دارد. عمده فروش باید کالاها را به صورت جذاب به هر مصرف کننده بفروشد.

توزیع کردن: عمده فروشی و خرده فروشی محصولات غذایی

بخش بزرگی از زنجیره ارزش محصولات غذایی، توزیع است: گرفتن کالا به طور پر بازده  و در وضعیت مناسب به جایی که  برای خرید مصرف کننده راحت باشد  و در جایی که با تصویر برند سازگار باشد.

توزیع (به عنوان مکانی که در ترکیب بازاریابی متغیر است.) شامل گرفتن محصول از تولیدکننده و رساندن آن به مصرف کننده نهایی می شود. توزیع، معمولا عاملی است که در بازاریابی دست کم گرفته می شود. بسیاری از بازاریابان در این دام می افتند که اگر محصول بهتری را تولید کنند، مصرف کنندگان آن را خواهند خرید. مشکل اینجاست که ممکن است، خرده فروشان تمایلی به اختصاص فضایی در قفسه برای محصولات جدید نداشته باشند. خرده فروشان معمولا ترجیح می دهند که فضای قفسه را برای کالاهای موجودی استفاده کنند که فروش آنان اثبات شده است.

 

کانال های ارتباطی با شرکت پخش ایما

شماره تماس :
۰۹۳۹۵۷۷۶۲۴۶
۰۲۶۳۲۵۴۲۴۶۱
۰۲۶۳۲۵۴۲۲۹۳
۰۲۶۳۲۵۴۲۰۹۱
۰۲۶۳۲۲۳۷۰۴۵

انواع بازار عمده فروشی

بازارهای عمده فروشی می توانند یا بازارهای اولیه، یا نهایی واقع در شهرهای مهم مرکزی یا در نزدیکی آن باشند یا بازار های ثانویه باشند. دومی تنها در کشورهای در حال توسعه بزرگتری یافت می شوند که در شهرهای ناحیه ای یا منطقه ای واقع شده باشند و عمده محصولات خود را از بازار های روستایی واقع در نواحی تولید به دست می‌آورند. تفاوت بین بازارهای روستایی و بازارهای ثانویه عمده فروشی این است که بازارهای ثانویه عمده فروشی،، کارکرد دائمی دارند (به جای آنکه ماهیت فصلی داشته باشند یا فراورده کشاورزی به خصوصی را معامله کنند)، حجم بزرگتری از فرآورده‌های کشاورزی نسبت به بازارهای روستایی معامله می‌شود و امکان ارائه عملکردهای تخصصی، مانند نمایندگان کارمزدکار و کارگزاران، وجود دارد.

بازارهای عمده فروشی نهایی در نواحی کلان شهرهای بزرگ واقع شده اند، جایی که در نهایت توسط معامله بین عمده فروشان و خرده فروشان، تهیه کنندگان غذا و غیره، با مصرف کنندگان در ارتباط‌اند. همچنین فرآورده کشاورزی می تواند برای صادرات گردآوری شود. در برخی از کشورها، مانند هند و چین، بازارهای نهایی، دیگر بخش‌های کشور را نیز تامین می‌کنند. برای مثال، دهلی نو به عنوان یک مرکز توزیع عمل می کند که سیب‌هایی که در کوه پایه های هیمالیا پرورش می‌یایند را به جنوب هند می‌فرستد. مشکلات بازارهای نهایی عمده فروشی معمولا از انبوه مشکلاتی است که به خاطر مکان نامناسب یا توسط ترکیبی نامناسبی از عملکردهای عمده فروشی و خرده فروشی به وجود می آید. به طور سنتی، بازارهای عمده فروشی مجاور مراکز شهرها ساخته می‌شدند، و در نقطه کانونی تسهیلات حمل و نقل داخل شهری واقع می‌شدند و به نواحی اصلی خرده فروشی نزدیک بودند. رشد جمعیت، روال استفاده از زمین‌های شهری را تغییر داد و توسعه سیستم حمل و نقل امروزی بر سازگاری و کارآمدی مکان‌های موجود تاثیر گذاشت.

کلام پایانی

عمده فروشان و توزیع کنندگان، تسهیلاتی به رستوران داران و خرده فروشان ارائه می دهند، که آنان را از دردسر کار کردن با لیست بلندی از فروشندگان مجزا رهایی می بخشد و دریافت و ارسال های متعدد را هماهنگ می کند. عمده فروشان و توزیع کنندگانی که در نوع خاصی از مواد غذایی مانند گوشت یا فرآورده کشاورزی تخصص دارند، شبکه های عرضه را ایجاد می‌کنند که به آنان اجازه می‌دهد کالاهای قابل قیاس را هنگامی که کالاهای معمولشان در دسترس نیست، (با آنان) جایگزین کنند.

طبق گفته کارآفرینان، عمده فروشان و توزیع کنندگان مواد غذایی به تولیدکنندگان نیز تسهیلاتی ارائه می‌دهند که با دادن امکان ارسال‌های بزرگتر و در تعداد کمتر، نسبت به ارسال‌های کوچتر و بیشتر، موجب صرفه جویی در زمان آنان می‌شوند.

 

 

نویسنده

شرکت پخش ایما

نظرات (9)

  1. مهدی زمان آبادی
    16 دی 1400 پاسخ

    مطلب مفیدی بود. ممنون از ایما پاک سپهر که همیشه مطالب به روزی در وب سایت منتشر می کنید.

    • شرکت پخش ایما
      19 دی 1400 پاسخ

      سپاس از توجه شما جناب زمان آبادی

  2. علی اقبال
    25 دی 1400 پاسخ

    عالی بود. با اجازتون از این مقاله برای تحقیق دانشگاهیم استفاده کنم

    • شرکت پخش ایما
      26 دی 1400 پاسخ

      بله ممنون میشیم با ذکر منبع باشه و اگر جایی منتظر می کنید لینک وب سایت پخش ایما هم بگذارید

    • شرکت پخش ایما
      28 دی 1400 پاسخ

      خواهش میکنم

  3. zahra rostami
    29 دی 1400 پاسخ

    اسامی شرکت‌های پخش مواد غذایی رو از کجا میتونم دربیارم؟

    • شرکت پخش ایما
      29 دی 1400 پاسخ

      سلام خدمت شما. اسامی اسم شرکت هایی که با عنوان شرکت پخش ثبت شده اند را می توانید از وب سایت سازمان ثبت شرکتها به دست بیاورید. البته مهم هست که آیا این شرکت معتبر هست یا خیر. یا اینکه در چه استانهایی فعالیت می کند. مثلا شرکت پخش ایما پاک سپهر در استانهای تهران، البرز(کرج) و اصفهان فعالیت دارد.

  4. rasoul ahmadi
    8 بهمن 1400 پاسخ

    بهترین و سریعترین راه برای عمده فروشی کالا چیه؟ باید چقد سرمایه برای عمده فروشی داشته باشیم؟
    من میخوام عمده فروشی نوشابه کوکا راه اندازی کنم

    • شرکت پخش ایما
      9 بهمن 1400 پاسخ

      سلام رسول عزیز
      فاکتورهای زیادی برای انتخاب بهترین روش عمده فروشی وجود داره. البته باید دید شما عمده فروشی مواد غذایی منظورتون هست یا عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی. هر کدوم از اینها روشهای مربوط به خودش رو داره. پیشنهاد پخش ایما این هست که قبل از شروع راه اندازی عمده فروشی، حتما با یک شرکت پخش مشورت کنید. کارشناسان پخش ایما در خدمت شما هستند. می تونید از صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما