150 150 ima pak logo

شرکت پخش ایما پاک سپهر، با نام اختصاری پخش ایما می باشد که یکی از معتبرترین شرکتهای پخش مواد غذایی، بهداشتی و لوازم آرایشی در کشور است. این شرکت در استان‌های تهران، البرز (کرج)، اصفهان و شیراز فعالیت دارد.

اطلاعات تماس
صادرات شرکتهای پخش کالا

تجربه ارزشمند شرکتهای پخش در نظام توزیع کالا

امروزه رشد سریع و روز‌افزون تکنولوژی، باعث تشدید رقابت صادراتی بین تمامی کشورها شده است. اولویتی که با توجه به پتانسیل‌های عظیم کشور در صادرات مواد اولیه را به سمت ایجاد ارزش افزوده در تولید محصولات متنوع سوق می‌دهد. در واقع به جای خام فروشی مواد اولیه، باید با تقویت زیرساختهای تولید و تسهیل در امر صادرات، قدمهای بزرگی به سمت معرفی برندهای داخلی در منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه و فراتر از آن در تمامی بازارهای بین‌المللی برداریم. حضور در بازارهای جهانی باید با افزایش توان رقابت در سراسر زنجیره تامین میسر خواهد بود. در این ارتباط، شرکت‌های پخش کالا به دلیل سالها تجربه ارزشمند عملیاتی، می‌توانند نقش بسزایی در افزایش صادرات کالا از کشورمان  ایفا کنند. در واقع، صادرات شرکت پخش کالا، روشی نظام‌مند برای افزایش بهره‌وری و قدرت رقابت‌پذیری محصولات تولید خواهد بود.

نگاهی به آمار صادرات کشور در سال 1400

فرهاد نوری، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت در نشست هم اندیشی با صادرکنندگان نمونه کشور ، اظهار داشت: در 11 ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 45 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شده است. از این مبلغ، میزان 43 میلیارد و 500 میلیون دلار صادرات کالا و بیش از 2 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی بوده است.

سهم شرکتهای توزیع و پخش از صادرات غیر‌نفتی کشور

نکته حائز اهمیت آنست که تنها 15 درصد صادرات کالای اشاره شده در بالا از طریق شرکتهای پخش در بازارهای هدف صادراتی  صورت می‌پذیرد. در سبد صادراتی شرکت‌های پخش، محصولات مهمی چون صنایع غذایی (عمدتا فرآورده‌های شیری و بستنی، شیرینی و شکلات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، انواع کمپوت و کنسرو)، محصولات بهداشتی و شوینده‌ها بیشترین سهم را در ورود به بازارهای صادراتی دارا می‌باشند.

علیرغم پایین بودن درصد سهم شرکتهای پخش کالا در صادرات غیر نفتی، آمارها در کنار میزان پایین برگشتی به افزایش توان رقابت محصولات این شرکتها با محصولات مشابه در کشورهای هدف صحه می‌گذارند. دلیل این امر، شناخت دقیق شرکت پخش از نیاز بازار هدف و وضعیت رقبا و در انتها ایجاد مزیت رقابتی موثر می‌باشد.

آشنایی شرکت پخش با قوانین و ساز و کارهای بازار هدف صادراتی

موارد متعددی از عدم شناخت تولید‌کنندگان به ویژه تولید‌کنندگان مواد غذایی از قوانین کشور هدف صادرات باعث مشکلاتی در ترخیص کالا و حتی مرجوع شدن کالا می‌شود. در حالی که شرکتهای پخش در رعایت قوانین وضع شده پایبند هستند و در هنگام تحویل محصولات تمام اصول را رعایت می‌کنند. این موضوع به گسترش روابط بنکداران و وارد‌کنندگان کالا با این شرکتها می‌شود. در مرحله بعد نیز، این اعتماد باعث فعال شدن بازارهای بالقوه خواهد شد. ماهیت وجود بخش حقوقی در شرکت پخش مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی ایما پخش نیز به همین دلیل می‌باشد.

با اینکه پیشنهاد ایما پخش، به تامین‌کنندگان کالا در کشور، انعقاد قرارداد با شرکتهای پخش می‌باشد، لیکن آمادگی خود را برای ارائه انواع مشاوره صادراتی به این عزیزان را اعلام می‌کند. قطعا بدون رعایت اصول و زیرساختهای مطمئن، ورود به بازارهای صادراتی، غیرممکن است. اساسی‌ترین و مهمترین اصل در آماده سازی محصولات به ویژهدر زمینه مواد غذایی افزایش تنوع محصولات است.  

بازارهای در دسترس صادرات ایما پخش
بازارهای در دسترس صادرات ایما پخش

بازارهای در دسترس صادرات ایما پخش

معمولا کشورهای واردکننده مواد غذایی در خاورمیانه در پرورش محصولات کشاورزی بسیار ضعیف هستند و در واقع در مکان مناسبی از نظر آب و هوایی برای کشاورزی قرار نگرفته‌اند. فاصله جغرافیای کشورمان تا این بازار بزرگ، حس خرید بهتری به مشتریان القا می‌کند. از سویی اشتراکات مذهبی نیز یکی دیگر از دلایل استقبال این کشورها از محصولات تولیدی ایران به شمار می‌رود.

استفاده از تکنولوژیهای نوین در صادرات کالا توسط ایما پخش

ایما پخش با سالها تجربه در صادرات کالا به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، آمادگی خود را برای عقد قرارداد صادرات مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی تولید کنندگان برتر کشور اعلام می‌نماید. این شرکت برای اولین بار در کشور با استفاده از تکنولوژیهای نوین با طراحی و اجرای پلتفرم اینترنتی تامین کنندگان،  امکان رهگیری کالا در کشورهای هدف را برای آنان فراهم نموده است. هر تامین کننده دارای یک داشبورد اختصاصی آنلاین بوده و می‌تواند موقعیت و وضعیت کالای خود را در بازار هدف داخلی و خارجی بصورت آنلاین مشاهده نماید.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نویسنده

شرکت پخش ایما

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما