150 150 ima pak logo

شرکت پخش ایما پاک سپهر، با نام اختصاری پخش ایما می باشد که یکی از معتبرترین شرکتهای پخش مواد غذایی، بهداشتی و لوازم آرایشی در کشور است. این شرکت در استان‌های تهران، البرز (کرج)، اصفهان و شیراز فعالیت دارد.

اطلاعات تماس
راه اندازی عمده فروشی

عمده فروشی یک کسب و کار پر سود 

یکی از کسب و کارهای پرسود در ایران، راه‌اندازی عمده فروشی می‌باشد. عمده فروشان، کالاها را در حجم زیاد، از تولید کنندگان خریداری می‌کنند و آنها را به صورت خُرد به خریداران عرضه می‌کنند. با اینکه عمده فروشی، یک کسب و کار پرسود است، اما باید همیشه ریسک و خطرهای آن را در نظر بگیرید کافیست بدانید چه چیزی را باید به فروش برسانید، در این صورت می‌توانید درآمد زیادی کسب کنید.

ریسکهای عمده فروشی

اگر قصد راه‌اندازی عمده فروشی را دارید به دو اصل زیر توجه کنید. کالاهایی با شرایط زیر را در ابتدای راه‌اندازی، در سبد کالای خود قرار ندهید.

تقاضای کم برای برخی اجناس

 برخی کالاها تقاضای کمی در بازار دارند و سرمایه در گردش شما را متوقف می‌کنند. در شروع کسب و کار از این اقلام دوری کنید.

کالاهایی با تاریخ انقضای سریع

 اگر نتوانید کالاها را قبل از تاریخ انقضا به فروش برسانید، علاوه بر ضرر مالی ممکن است به انبار و تجهیزات شما نیز آسیب برسد.

اگر سرمایه راه‌اندازی این کسب و کار را دارید، شرکت پخش ایما، چند پیشنهاد کم خطر و سودآور را برایتان در این مقاله تشریح کرده است که با انتخاب و اجرای یکی از آنها می‌توانید کسب و کاری پرسود آغاز نمایید.

 

ایده‌های عمده فروشی پر سود

 

فروش عمده لوازم آرایشی
راه اندازی عمده فروشی لوازم آرایشی

راه اندازی عمده فروشی لوازم آرایشی

 

همانطور که قبلا در مقالاتی گفتیم، ایران یکی از پرتقاضاترین کشورها برای محصولات آرایشی می‌باشد. محصولات زیبایی مانند کرم پودرها، انواع لوازم آرایش صورت و بدن، ماسک های زیبایی و … که عمدتا دارای تاریخ انقضای طولانی می‌باشند. یک گزینه خوب برای شروع راه‌اندازی عمده فروشی می‌باشد. برای عمده فروشی لوازم آرایشی، اول از همه باید محصولات پرطرفدار در محدوده جغرافیایی فعالیت خود را شناسایی کنید و سپس اقدام به خرید و فروش آنها کنید. زیرا بسته به منطقه ای که کار می‌کنید تقاضاها متفاوت است.

برای آشنایی با بازار لوازم آرایشی در ایران این مقاله را بخوانید

نکته مهم دیگر، کیفیت محصولات انتخابی شما برای پخش عمده لوازم آرایشی است. توجه داشته باشید محصولاتی در بازار وجود دارد که مواد اولیه شان، مواد مضر یا غیر بهداشتی وجود دارد. همچنین با توجه به انتشار ویدیوهایی در خصوص آزمایش مواد آرایشی توسط برخی برند‌ها روی حیوانات، این برند‌ها اقبال خود را از دست داده‌اند.

 

راه‌اندازی عمده فروشی میان وعده های غذایی

مشغله مردم، زمان اندکی را برای صرف غذا به آنان می‎‌دهد. فروش میان وعده‌هایی مانند اسنک‌ها، ساندویچ‌های سرد و…  یکی دیگر از کارهایی است که سود نسبتا خوبی دارد. اگر تجهیزات سرما ساز در انبار خود دارید می توانید مدت زمان زیادی این اقلام را نگهداری کنید راه‌اندازی پخش میان وعده های غذایی می‌تواند کسب و کار مناسبی باشد. اما معمولا این تجهیزات، هزینه بالایی دارند. اگر در ابتدای کار هستید و سرمایه لازم برای خرید این تجهیزات ندارید، میزان خرید خود را به نسبت فروش تعیین کنید. یا سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

عمده فروشی غلات

سود حاصل از عمده فروشی غلات کم است. لیکن با توجه به حجم بالای فروش در هر نوبت، این گزینه را مورد توجه قرار دهید. غلات مصارف گوناگونی دارد. این باعث می‌شود جامعه مشتریان هدف شما گسترده تر باشد. با توجه به اهتمام مصرف کنندگان به مصرف غلات غیر فرآوری شده، سعی کنید از این نوع غلات استفاده کنید. نکته حائز اهمیت آنست که معمولا بسته بندی غلاتی از این دست مناسب نیست. اگر بتوانید بسته بندی مناسبی برای این اقلام تهیه کنید، قطعا می‌تواند ارزش افزوده بالایی برای عمده فروشی شما ایجاد نماید.

فروش محصولات  FMCG

محصولات FMCG محصولاتی هستند که اصطلاحا به آنها ” تند مصرف” می‌گویند. این محصولات با قیمت پایینی فروخته می‌شوند و سود ناچیزی دارند و معمولا به سرعت به فروش می‌روند. سود بالای این محصولات در حجم بالای فروش آنها نهفته است. نمونه‌هایی از این محصولات شامل خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها، برخی از داروهای بدون نسخه و … هستند.

به خاطر فروش زود هنگام این محصولات، معمولا نیازی به نگرانی درباره تاریخ انقضای آنها ندارید. لیکن باید توجه داشته باشید که برای فروش عمده محصولات FMCG باید یک شبکه توزیع شامل بازاریابان و تیم فروش داشته باشید. سرعت فروش، پاشنه آشیل شما در راه‌اندازی عمده فروشی محصولات تند مصرف می‌باشد. اگر کالای خود را سریع وارد بازار نکنید، به زودی با ورشکستگی روبرو خواهید شد.

 

فروش عمده حبوبات
عمده فروشی حبوبات

راه‌اندازی فروش عمده حبوبات

حبوبات، از جمله کالاهایی است که مصرف بالایی در کشور دارند. امروزه حبوبات هم بصورت فله هم بصورت بسته بندی عرضه می‌شود. معمولا در شهرهای کوچکتر و مناطق با وضعیت اقتصادی پایین تر، مردم دوست دارند حبوبات را بصورت فله خریداری نمایند. ضمن اینکه خرید بصورت فله، مقرون به صرفه می‌باشد. شما که قصد فروش عمده حبوبات را دارید می‌توانید هر دو جنبه را پوشش دهید. به این صورت که حبوبات را از تامین کنندگان اولیه با قیمت مناسب خریداری نمایید و هم بصورت فله به عمده فروشی های دیگر و مشتریان خرد بفروشید. همچنین می‌توانید یک خط بسته بندی ساده را در منزل راه‌اندازی کنید. البته این ابتدای راه شماست و قطعا برای پیشرفت کار باید برندی را ثبت کنید و مجوزهای لازم را اخذ کنید. با تمهیدات وزارت صنعت، معدن و تجارت، روند صدور مجوزهای قانونی بسیار شتاب گرفته است. در هر حال عمده فروشی حبوبات یکی از پر سودترین و کم ریسک ترین کسب و کارها در زمینه عمده فروشی می‌باشد.

مواد غذایی ارگانیک

امروزه استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک  به حدی رشد داشته است که در برخی از کشورها، فروشگاه های اختصاصی برای فروش این دسته از محصولات وجود دارد.

مزیت محصولات غذایی ارگانیک، طعم و مزه بهتر و طبیعی تر و خواص غذایی بیشتر این محصولات است. یکی از جدید‌ترین حوزه‌ها برای راه‌اندازی کسب و کار پخش محصولات غذایی ارگانیک می‌باشد.

ارزش غذایی محصولات ارگانیک بسیار بیشتر از محصولات غیر ارگانیک است. پیشتر در مقاله ای از نقش محصول در بازاریابی گفتیم. این مقاله را حتما بخوانید. وقتی محصول شما به خودی خود مزیتهای رقابتی دارد، بازاریاب شما نیاز به توضیحات زیادی برای فروش ندارد. پخش ایما، یکی از بهترین شرکت های پخش مواد غذایی و لوازم بهداشتی و آرایشی در استان تهران و کرج می‌باشد که در زمینه پخش محصولات ارگانیک، فعالیتهای زیادی دارد. شما می‌توانید برای راه‌اندازی شرکت پخش  مواد ارگانیک، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

نتیجه‌گیری

تاسیس عمده فروشی، یکی از پرسود ترین کسب و کارهایی است که می‌توانید با سرمایه محدود، راه‌اندازی نمایید. لیکن باید به نکاتی که در این مقاله اشاره شد توجه نمایید. با توجه به بودجه، منطقه جغرافیایی، پتانسیل های موجود، دسته مورد نظر خود را انتخاب نمائید.

باعث افتخار خواهد بود، تجربیات خود را در خصوص پخش عمده، عمده فروشی با مراجعه کنندگان وب سایت پخش ایما در میان بگذارید.

 

نویسنده

شرکت پخش ایما

نظرات (4)

  1. سیاوش اسدی
    10 بهمن 1400 پاسخ

    سلام تشکر از پخش ایما بابت راهنمایی خوبتون

    • شرکت پخش ایما
      11 بهمن 1400 پاسخ

      ممنون از شما سیاوش عزیز. امیدواریم توانسته باشیم در خصوص شرکت پخش راهنمایی کاملی ارائه داده باشیم.

  2. محمدرضا میرحسینی
    13 بهمن 1400 پاسخ

    شرکت پخش ایما در زمینه پخش بهداشتی و آرایشی با چه شرایطی نیرو میپذیرد؟

    آیا فقط در زمینه پخش موادغذایی و بهداشتی در استان البرز فعالیت میکنید؟

    • شرکت پخش ایما
      14 بهمن 1400 پاسخ

      ملاک جذب نیرو در شرکت پخش ایما، تعهد و تجربه است. ما همواره از نیروهای متعهد و باتجربه در بازاریابی مواد غذایی، شوینده و بهداشتی و لوازم آرایشی دعوت به همکاری می کنیم. شما می توانید از صفحه استخدام فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما