150 150 ima pak logo

شرکت پخش ایما پاک سپهر، با نام اختصاری پخش ایما می باشد که یکی از معتبرترین شرکتهای پخش مواد غذایی، بهداشتی و لوازم آرایشی در کشور است. این شرکت در استان‌های تهران، البرز (کرج)، اصفهان و شیراز فعالیت دارد.

اطلاعات تماس
distribution cosmetic 1

جذابیت حضور شرکت‌های پخش لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران

پخش لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران همواره یکی از جذاب ترین بخشهای بازار توزیع و پخش کالا در ایران بوده است. طبق آمار رسمی، ایرانی‌ها 4.5 درصد از درآمد سالانه خود را صرف محصولات آرایشی و بهداشتی شامل زیبایی، محصولات مراقبتی و … می‌کنند. این رقم سه برابر بیشتر از سرانه مصرف در کشورهای اروپایی است.

شرکتهای پخش لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران
پخش لوازم آرایشی و بهداشتی و سود شرکتهای پخش

نگاهی به آمار پخش لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان و مقایسه آن با ایران

آلمانی ها 1.5 درصد و فرانسوی ها و انگلیسی ها 1.7 درصد از درآمد خود را سالانه صرف لوازم آرایشی و بهداشتی می‌کنند.

بر اساس داده‌های انجمن واردکنندگان و شرکتهای لوازم آرایشی، بهداشتی و عطرسازی، ایران ۲.۱ میلیارد دلار از بازار ۷.۲ میلیارد دلاری محصولات آرایشی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است که پس از عربستان سعودی، رتبه دوم را در منطقه دارد.

گفته می‌شود 15 میلیون مصرف کننده محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران وجود دارد. تقسیم گردش مالی سالانه بر این عدد نشان می دهد که هر مصرف کننده سالانه 140 دلار خرج لوازم آرایشی می‌کند. پورتال آمار آنلاین آلمان، بیان می کند که هزینه سرانه لوازم آرایشی در اروپا به طور متوسط ​​90 یورو (99 دلار) است. این شاخص در آلمان 173.5 دلار، در فرانسه 176 دلار، در بریتانیا 177 دلار، در ایتالیا 169 دلار و در اسپانیا 150 دلار است.

اگر آمارهای خام را به تنهایی در نظر بگیریم، ایرانی‌ها کمتر از اروپایی‌ها برای لوازم آرایش هزینه می‌کنند. اما نتایج با در نظر گرفتن سایر پارامترها مانند قیمت محصولات و میانگین درآمد خانوارها تغییر می‌کند.

سهم شرکت پخش از توزیع لوازم آرایشی
سهم شرکت پخش از توزیع لوازم آرایشی

 

چه سهمی از این بازار بزرگ به شرکتهای توزیع کننده لوازم آرایشی و بهداشتی اختصاص دارد؟

 

انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات ایران تایید کرده است، 70 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در بازار به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و اغلب با قیمت کمتری نسبت به واردات قانونی به فروش می‌رسد. ناگفته پیداست که با ورود این حجم از کالا، سهم شرکت پخش لوازم آرایشی و بهداشتی که بصورت قانونی فعالیت می‌نماید بسیار پایین است.

از طرف دیگر اروپایی‌ها قیمت واقعی محصولات را می‌پردازند که شامل مالیات می‌شود و بنابراین گران تر هستند. و از سوی دیگر وجود اقلام غیر استاندارد که ممکن است به سلامتی افراد لطمه وارد کند نیز در ایران به مراتب بیشتر است.

علاوه بر این، هزینه‌ها باید در مقایسه با میانگین درآمد اندازه گیری شود. بر اساس نظرسنجی‌های موسسه گالوپ، متوسط ​​درآمد سرانه ایرانی‌ها 3100 دلار و درآمد سرانه آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها به ترتیب 14000 دلار، 12500 دلار و 12300 دلار برآورد شده است. اسپانیایی‌ها و ایتالیایی‌ها 6800 و 7200 دلار درآمد دارند.

این آمارها تا چه میزان به یک شرکت توزیع کننده اقلام آرایشی کمک می‌کند؟

این بدان معناست که ایرانی‌ها 4.5 درصد از درآمد خود را صرف محصولات آرایشی و بهداشتی می‌کنند در حالی که این رقم برای آلمانی‌ها 1.5 درصد، برای فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها 1.7 درصد، برای ایتالیایی‌ها 3 درصد و برای اسپانیایی‌ها 2.5 درصد است. این محاسبات نشان می‌دهد که مردم ایران سه برابر مصرف کنندگان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی برای خرید لوازم آرایش هزینه می‌کنند.

همچنین انجمن جراحان دهان و فک و صورت ایران اعلام کرده است که سالانه 80000 عمل زیبایی انجام می شود که 0.3 درصد از عمل‌های دنیا را تشکیل می‌دهد. با توجه به اینکه تنها 1.08 درصد از جمعیت جهان در ایران زندگی می کنند، این درصد نسبتاً زیادی است.

 علاوه بر این، به دلیل عدم وجود سیستم ثبت رسمی و در نظر نگرفتن انواع دیگر جراحی‌های زیبایی مانند کانتورینگ بدن و جوان‌سازی صورت، این رقم تقریبی

آمار مصرف لوازم آرایشی در ایران
بازار بزرگ مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران

است. سهم شرکتهای پخش لوازم آرایشی و بهداشتی از این بازار بزرگ تقریبا 30 درصد می‌باشد. این را هم اضافه کنید که شرکتهای توزیع کننده معمولا لوازم آرایشی و بهداشتی را بصورت عمده فروشی به فروشگاهها عرضه می‌کنند که به نسبت، حاشیه سود اندکی از این فرایند حاصل می‌شود.با توجه به آمار فوق، شرکتهای توزیع کننده باید چه استراتژی در پیش بگیرند؟

فرض کنیم شما یک شرکت برای توزیع عمده قبل از شروع جستجوی کانالهای توزیع برای محصول خود، مهم است که در مورد اینکه چگونه می‌خواهید سهم خوبی در بازار پخش عمده لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران داشته باشید.

موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • موقعیت محصول را در بازار بشناسید
  • مخاطب هدف را بشناسید
  • استقبال از برند‌ها را تحلیل کنید

موقعیت محصول

 خوب است زمانی را صرف تجزیه و تحلیل رقبای خود کنید. به ارزش منحصر به فردی که ارائه می‌دهید. نحوه بیان آن به مشتریان فکر کنید. دانستن اینکه احتمالاً سایر شرکتهای توزیع کننده چه محصولات آرایشی و بهداشتی را در کنار محصولات شما در یک قفسه قرار می‌دهند، می‌تواند به شما کمک کند تا به روش‌هایی فکر کنید تا خود را متمایز کنید.

مخاطب هدف 

محصول که توزیع می‌کنید برای چه کسانی طراحی شده است و آنها احتمالاً از کجا خرید می‌کنند؟ چگونه مشتریان جدیدی را به سمت محصول خود جذب خواهید کرد؟ چگونه نقاط فروش منحصر به فرد خود را به افرادی که با برند شما ناآشنا هستند، منتقل می‌کنید؟

برند‌های موجود لوازم آرایشی و بهداشتی کدامند

بسیار مهم است که بدانید ذائقه مصرف کنندگان چه محصولاتی را در بازار انتخاب می‌کند. اینکه شرکت شما محصولات مراقبت پوست، مححصولات زیبایی یا لوازم آرایشی پخش کند وابسته به این موضوع است.

عوامل کلیدی در ورود به بازار پخش لوازم آرایشی و بهداشتی

چهار P را در نظر داشته باشید:

  • قیمت
  • تولید – محصول
  • مکان فروش
  • بسته بندی

گزینه‌های پیش رو برای پخش عمده لوازم آرایشی و بهداشتی

در اینجا چند کانال توزیع وجود دارد که باید برای محصول خود در نظر بگیرید:

  • فروشگاههای اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی
  • فروش مستقیم/کاتالوگ
  • تیم مستقیم/فروش از طریق رویدادها
  • پلت فرم عمده فروشی آنلاین خودتان
  • فروشگاهها و بوتیک‌های عمده فروشی/خرده فروشی
  • اعطای نمایندگی فروش به عمده فروشان دیگر

برای شروع لیستی از دارایی‌های موجود شرکت پخش خود برای موارد بالا تهیه کنید.

 از پایه ریزی رفتار سازمان تا میزان دقیق سرمایه گذاری و طرح توجیهی گرفته تا برند سازی، فروش و بازاریابی، همه  و همه باعث می‌شود در آینده نزدیک شما یک شرکت پخش لوازم آرایشی و بهداشتی موفق داشته باشید.

 

نویسنده

شرکت پخش ایما

نظرات (6)

  1. اصغر نظام آبادی
    25 دی 1400 پاسخ

    واااای مگه میشه این آمارا واقعا درسته؟ چه بازار خفنی!!!!!

    • شرکت پخش ایما
      25 دی 1400 پاسخ

      خوشبختانه یا متاسفانه بله.

  2. نادیا
    25 دی 1400 پاسخ

    چرا همه انقد به این موضو حساسن خب چه اشکالی داره مگه

    • شرکت پخش ایما
      26 دی 1400 پاسخ

      چه عرض کنیم!

  3. شریفی
    28 دی 1400 پاسخ

    سلام
    شما نمایندگی پخش ژیلت در کرج هستید یا تهران؟
    آیا نمایندگی در اصفهان و یزد هم میدید؟؟

    • شرکت پخش ایما
      28 دی 1400 پاسخ

      درود
      بله ما توزیع ژیلت در تهران و البرز رو انجام میدیم
      برای اعطای نمایندگی در استان های دیگه با دفتر مرکزی تماس داشته باشید کارشناسان شرکت پخش ایما پاک سپهر راهنماییتون میکنند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما