150 150 ima pak logo

شرکت پخش ایما پاک سپهر، با نام اختصاری پخش ایما می باشد که یکی از معتبرترین شرکتهای پخش مواد غذایی، بهداشتی و لوازم آرایشی در کشور است. این شرکت در استان‌های تهران، البرز (کرج)، اصفهان و شیراز فعالیت دارد.

اطلاعات تماس
شرکت پخش مواد غذایی در تهران و کرج

شاخص های موفقیت یک شرکت پخش مواد غذایی چیست؟

قصد داریم در این مقاله با این سوال اساسی پاسخ دهیم. با چالشهای پیش روی یک شرکت پخش مواد غذایی در عصر حاضر آشنا شویم و در نهایت معیارهایی گفته شده را در یکی از بهترین شرکتهای پخش مواد غذایی در استان تهران و البرز (کرج) بررسی کنیم.

معیارهای انتخاب بهترین شرکت توزیع مواد غذایی در تهران و کرج

۱. تجربه مدیران و موسسان

 ۳.انتخاب صحیح سبد ‌کالای محصولات

۴.  آموزش مستمر

۵.به روز بودن و استفاده از تکنولوژی های نو

۷. پاسخگویی و رضایت مشتریان

 

تجربه مدیران و موسسان شرکت پخش مواد غذایی

تجربه، تاثیر متقابل فرد و محیط می باشد که باعث یادگیری و بروز عکس العمل در مواجهه مجدد با رخدادها در فرد می شود. تغییر روشهای مدیریت،نتیجه مهم دیگری است که با یادگیری و در اثر این تاثیر متقابل رخ می دهد. تجارب کاری یک مدیر شرکت پخش مواد غذایی در واقع توصیفی از یک موقعیت سازمانی است که وی در آن موقعیت درگیر یک موضوع پیچیده و خاص و یا یک موضوع بسیار ساده شده باشد.تصمیم هایی که بر سر دوراهی، چه در زمان تاسیس شرکت توزیع مواد غذایی، یا در چالشهای پیش روی مدیریت پخش، تصمیم درست را نصیب مدیر یا موسس شرکت پخش می نماید.

دانش یا تجربه؟

تجربه ها عمدتا در دو دسته هستند: تجارب موفق و تجارب ناموفق که هر یک به نوعی می تواند بسیار ارزشمند باشد.روشن است که تجربه حاصل آزمون و در کنار دانش آکادمیک می تواند دو ابزار در بهیود روند تصمیم گیری و موفقیت یک شرکت پخش مواد غذایی باشد. بسیاری از موسسان و مدیران شرکتهای توزیع کالا بر اساس تجربه اقدام به تاسیس شرکت می کنند. در حالی که در دنیای امروز، برای کاهش خطای تصمیم‌گیری لازم است مطالعات علمی در کنار تجربه به‌صورت پیوسته در دستور کار قرار گیرد.

آنچه که شرکت پخش ایما را به یکی از بهترین شرکتهای پخش مواد غذایی از دید نگارنده تبدیل کرده است توالی همزمان علم و تجربه است. مدیران این شرکت، سالها تجربه را در کنار دانش آکادمیک به کار گرفته اند. این همه ماجرا نیست باید دید در فاکتورهای دیگر چه امتیازاتی می توان برای این سازمان پویا در نظر گرفت.

پیشنهاد می کنم این مقاله را نیز حتما بخوانید

اهمیت انتخاب سبد کالای مناسب برای شرکت پخش مواد غذایی
اهمیت انتخاب سبد کالای مناسب برای شرکت پخش مواد غذایی چیست

انتخاب صحیح سبد کالا

هدف هر شرکتی، برنامه ریزی برای کسب درآمد مستمر می باشد. شرکت پخش مواد غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از عوامل مهم موفقیت یک شرکت توزیع، انتخاب سبد کالای مناسب است.

یک سبد کالای مناسب باید مشخصات زیر را دارا باشد:

پرفروش بودن کالاها

حاشیه سود مناسب

دوره بازپرداخت وجه متناسب با شرایط مالی شرکت توزیع

قابلیت رقابت با کالاهای مشابه موجود در بازار

وجود زیرساخت مناسب برای پخش اقلام سبد کالا در شرکت توزیع یا عمده فروشی مواد غذایی – برخی مدیران کم تجربه، صرف افزایش حجم سبد کالای شرکت را اولویت قرار می دهند. در حالی که توان پخش شرکتها محدود است و نباید کیفیت را فدای کمیت کرد. زیرا در ادامه به برندینگ آسیب های جدی وارد می کند.

موارد فوق را باید در انتخاب سبد کالا مد نظر قرار دهید تا شرکت شما بتواند گستره خوبی در بازار مواد غذایی داشته باشد. به خاطر داشته باشید بعضا شرکتهای تولید کننده وظایف معرفی برند به مشتریان را به درستی انجام نمی دهند و این می تواند هزینه های شما را بعنوان توزیع کننده عمده مواد غذایی به چالش بکشد.

آموزش مستمر پرسنل شرکت پخش مواد غذایی

شاید فکر کنید منظور نگارنده از آموزش مستمر، صرفا آموزش بازاریابان می باشد. این تنها یک بخش کوچک از آموزش مستمر است. عمده فروشان مواد غذایی باید در تمامی سطوح از مدیر عامل، مدیران فروش و حتی مدیران مالی و منابع انسانی شرکت پخش باید بصورت مستمر آموزش ببینید. یکی از بارزترین تفاوت های توزیع کنندگان مواد غذایی نسبت به سایر شرکتها، حضور در بازار پر تنش می باشد. ترکش های این تنش ها نه فقط به بخش فروش که به تمامی ارکان شرکت پخش را تحت تاثیر قرار می دهد. مدیران یک شرکت پخش باید این چالش ها را مدیریت نمایند. تنهای راه غلبه بر این مشکلات، طراحی و اجرای یک پروسه آموزش مستمر در شرکت می باشد.

اهمیت آموزش پرسنل شرکت پخش مواد غذایی
اهمیت آموزش پرسنل شرکت پخش مواد غذایی در چیست

جالب است بدانید، پخش ایما در بخش آموزش، یکی از مدون ترین سیستم های آموزش حین خدمت را طراحی و به مرحله اجرا رسانده است. در این سیستم که از زیرساختهای کامپیوتری نیز بهره مند است. هر یک از پرسنل باید ماهانه ساعات آموزشی را گذرانده و در آزمون مربوطه نمره قبولی دریافت نماید. در ادامه نیز بصورت دوره ای این آموزشها توسط مدیران بالادستی پخش ایما، مورد بازرسی قرار می گیرد.

 

به روز بودن و استفاده از تکنولوژی های نو

بر کسی پوشیده نیست، تکنولوژی و فناوری اطلاعات به بخشی جدانشدنی و مهم در صنایع تبدیل شده است. به جرات می توان گفت راه اندازی شرکت پخش مواد غذایی بدون بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، دیگر ممکن نیست. نقش مدیران پیشرو در شرکتهای فروش مویرگی و عمده فروشی های مواد غذایی بسیار بارز است.

استفاده از بستر آنلاین و نیز نرم افزارهای تسهیل کننده امور می تواند توزیع مواد غذایی را تسریع و روندها کنترل را در دسترس تر نماید. ساختار سنتی شرکتهای پخش، یک مقاومت ملموس در برابر مدرنتیته ایجاد می کند.

در این راستا پیشنهاد می کنیم مقاله شرکت پخش – مدرن یا سنتی را نیز بخوانید.

پاسخگویی و رضایت مشتریان شرکت توزیع مواد غذایی

همواره، ملاک واقعی برای ارزش گذاری یک بنگاه اقتصادی، میزان رضایت مشتریان است. قطعا شرکت پخش مواد غذایی نیز از این قاعده کلی مستثنا نیست. شرکتهای توزیع کننده با تولید کنندگان و مشتریان ارتباط دوسویه  دارند. لذا این بخش را می توان کلیدی ترین معیار انتخاب بهترین برترین ها در این صنعت دانست. چیزی که اگر نباشد هیچ کسب و کاری نمی تواند ادامه حیات دهد.

اهداف یک سازمان بر اساس نیازمندی‌های مشتریانش شکل می گیرد. اهداف ، حاصل نگرش مدیران شرکت توزیع است. یک مدیر شرکت پخش ، باید به این نکته واقف باشد که آنچه موفقیت سازمان وی را تضمین می کند فروش نیست. هزینه های ایجاد یک مشتری در دنیای رقابتی امروز بسیار بالاست. ولی هرگز به میزان هزینه های زنده کردن مشتریان از دست رفته نمی رسد.

مراقب باشید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید تا شرکت پخش شما در دراز مدت به حیات خود ادامه دهد. بیراهه نیست اگر بگوییم عامل زنده بودن شرکت توزیع مواد غذایی، رضایت مشتریان است.

نتیجه گیری

درپایان امیدواریم این مقاله، توانسته باشد دیدی هر چند سریع و گذرا از ستون های اصلی موفقیت شرکت پخش به شما خواننده گرامی داده باشد. ما در پخش ایما ادعا می کنیم تمامی موارد فوق را بصورت کاملا علمی اجرا می نماییم تا به بهترین شرکت پخش مواد غذایی در تهران و البرز (کرج) تبدیل شویم. قطعا تجربیات شما می تواند در بهتر شدن ماجراجویی ما در صنعت پخش کمک شایانی نماید. ما را از نظرات خود بی بهره نگذارید.

 

نویسنده

شرکت پخش ایما

نظرات (5)

  1. پخش عمده مواد غذایی رستمی
    13 بهمن 1400 پاسخ

    معیارهای دیگه ای هم برای انخاب بهترین شرکت پخش مواد غذایی وجود داره که شما اشاره نکردید. با همه این اوصاف ما از پخش ایما بدی ندیدیم. امیدوارم موفق باشید.

    • شرکت پخش ایما
      14 بهمن 1400 پاسخ

      بله قطعا همینطور هست همکار گرامی. با توجه به مجالی که بود توضیح داده شد. همکاری با شما باعث افتخار شرکت پخش ایماست.

  2. حمیدرضا
    6 فروردین 1401 پاسخ

    مقاله خوبی بود. ما نمایندگی چند شرکت پخش در کرمان رو تست کردیم خیلی در تامین کالا ضعف داشتند. از ابتدای امسال با ایما پخش هم کار خواهیم کرد ان شاالله مشکلی نباشه

    • شرکت پخش ایما
      6 فروردین 1401 پاسخ

      بسیار از شما متشکریم
      خوشحالیم که ایما پخش را برای همکاری انتخاب کرده اید. امیدواریم در رفع مشکل شما که به نوعی مشکل اکثر مشتریان با شرکتهای پخش کالا هست سربلند باشیم.

  3. شرکت پخش ایما
    21 اسفند 1401 پاسخ

    درود بر شما
    کدوم شهر
    لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید
    09395776246
    در خدمتیم

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما